DIY: Sešit

sobota 5. prosince 2015

Ahoj.
Dnes Vám přináším DIY, které jsem dnes vyráběla.

Budeme potřebovat: 

  • papíry
  • nůžky
  • pastelky, tužku
  • stuhu
  • lepidlo
  • nit
  • barevná čtvrtka nebo bílá čtvrtka


Za prvé si vybere vhodný počet papírů, Čím méně jich bude, tím lépe se nám bude celý sešit vyrábět. Já jsem se o to pokoušela z dvaceti papírů a už tak to bylo docela náročné. Vezmeme si papíry a všechny rozstřihneme napůl. 


Papíry jsem střihala po jednom, aby se mi nestalo, že si je k sobě dám nějak špatně a pak bych je rozstřihla křivě. Papír jsem vždy přehla napůl a v záhybu jsem ho přestřihla. Nemusíte si na tom dávat bůhví jak záležet, protože tyhle přestříhané části se stejně schovají do desek. 

Teď přichází jedna z nejsložitějších částí dnešního DIY. Musíme udělat derovačkou dírky do papírů, abychom je mohli sešít. Já jsem to zkoušela jenom od oka, ale to moc nedoporučuju. Lepší by bylo odměřit si od konců papírů určitou vzdálenost, vzhledem k formátu papíru navrhuji 1 cm, a první dírku udělat přesně v této vzdálenosti, pak se vám nestane, že vám jednotlivý papíry k sobě nebudou pasovat. Všech teď už 40 najednou se Vám nepovede proděravět, proto je lepší rozdělit si je na co největší části.


Po té, co úspěšně zvládnete tuto těžkou část, přichází opět něco jednoduššího. Příprava desek sešitu. Vemte si barevnou čtvrtku, položte si na ni papíry a ze čtvrtky si vystřihněte dva stejně velké kusy. Jejich velikost je jenom na Vás, jak Vám to bude vyhovovat. Jeden z papírů je přední deska a druhý je zadní deska. 

Opět přichází těžší část. Musíme položit papíry s deskami na sebe, aby pokud možno seděly dírky přímo na sebe. Pak si vemte nějaký provázek a nebo nic a je třeba ho/ji provléci dírkami a pořádně utáhnout. Z vlastní zkušenosti mohu poradit, že čím silnější ten provázek/nit bude, tím lépe se Vám to bude dělat a nestane se třeba to jako mne, že se mi nit při utahování přetrhla. :D Utáhněte to, co nejvíce to pude. 


Poté už je téměř hotovo. Jestli se Vám to nepovedlo svázat úplně na jedničku, pomozte si lepidlem. A už na Vás čeká jen ta nejpříjemnější práce a to ozdobit sešit. Zvolte pastelky, fixy, stužky, cokoliv Vás napadne, fantazii se meze nekladou. Ještě doporučuji přejet přední desku hranou nůžek podle pravítka někde hned vedle dírek, aby se sešit dal lehce otvírat. Podle této rýhy přední desku ohněte.


A takto dopadlo mé snažení. Bohužel jsem nenašla Herkules, takže jsem tu stužku na sešit jen položila. Až si koupím nový, přilepím jí tam a bude úplně hotovo.

Já svůj sešit použiji na zapisování si věcí na blog. Třeba nová témata, články, vše co mne kolem blogu napadne. A na co použijete vy ten svůj?

Pac a pusu, Vaše eL.








15 komentářů:

  1. Takové jsem si vyráběla jako malá, vždy jsem si je polepila nálepkami s koňmi :-)
    Dneska si sešity kupuji a polepuji si je taktéž.
    goodmoda.blog.cz

    OdpovědětVymazat
  2. Jeee tak ten je vážně parádní a ani to nevypadá tak složitě, takže bych ho mohla zvládnout O:)

    OdpovědětVymazat
  3. Krásný DIY a super sešit. Určitě to vyzkouším a sešit určitě využiju :) Ani to nevypadá tak těžce, tak bych to mohla zvládnout i já :D

    OdpovědětVymazat
  4. Jsem teď doma pár týdnů, tak vymýšlím všechny možné věci co zkusit/udělat, tak tohle určitě vyzkouším :)
    Skvělý návod, hlavně vcelku jednoduchý až na ty dirky:D:)

    OdpovědětVymazat
  5. Je to skvělý nápad a podrobný návod pro šikovné ruce. To ale není můj případ, já bych si určitě proděravěla prsty. Tobě se to parádně povedlo. ☼☼☼

    OdpovědětVymazat
  6. Zajímavé DIY
    Jsi moc šikovná. :) Určitě ho někdy taky udělám, protože o vypadá dost dobře. :)

    lifeis-beautiful.blog.cz

    OdpovědětVymazat
  7. Tak to je moc povedené! Vypadá to krásně :))

    OdpovědětVymazat
  8. Jsi šikovná, já bych se s tím dělala snad celý den, než bych docílila toho správného výsledku. :D Vypadá to skvěle! :-)

    OdpovědětVymazat
  9. to je skvělej nápad :D sem čekala něco jako polepení normálních sešitů balícím papírem :D

    OdpovědětVymazat

Děkuji za komentáře <3