Kam bych se chtěla ve Švýcarsku podívat?

čtvrtek 23. března 2017



Ahojte,
jelikož jsem se dostala mezi 5 nejlepších článkům se svým 21 plus jeden důvod proč navštívit Švýcarsko, je čas napsat do této výzvy druhý článek. Tentokrát na téma, kam bych se chtěla ve Švýcarsku podívat a proč. Výzvu pořádá server blogerky.cz ve spolupráci s mojesvycarsko.com. Tak jdeme rovnou na to!

Ascona


Toto místo jsem už nakousla ve svém minulém článku. Ascona je městečko na jihu Švýcarska. Leží na břehu jezera Maggiore a je prostě kouzelné! Rostou v něm totiž palmy, které u krásného jezera působí, jako by bylo městečko přímořské. Vypadá to jako švýcarské moře u klasických švýcarských hor. Ascona má i svůj festival - festival kaštanů. Ty jsem ještě nikdy nejedla, proto by toto městečko bylo nejlepší místo na světě, kde je poprvé ochutnat.

Bodensee



Bodamskému jezeru jsem už také slibovala vzájemné seznámení, nemůžu ho tedy z tohoto článku vynechat. Bodamské jezero je přesně na druhé straně Švýcarska než Ascona. Nevadí. Jezero je veliké, 2. největší v Alpách. Voda je nádherně průzračná, je to prostě jedno z nejkrásnějších míst ve Švýcarsku.

Ženevské jezero


O tomto jezeru nám pořád vyprávěla naše paní třídní na gymnáziu. Je milovnicí Švýcarska a pokaždé, když přijela, vždy nám ráda něco povyprávěla o své cestě. Toto jezero na v jejím vyprávění celkem opakovalo. Docela i chápu proč, je fakt krásné. Toto jezero předběhlo Bodamské jezero a je největším jezerem v Alpách. Jezero má dokonce fontánu!

Ženeva


Když už bych byla u Ženevského jezera, chtěla bych se podívat i do samotné Ženevy. Miluju města skoro více než přírodu. Teda alespoň v Česku. Chtěla bych se tedy dovědět, jestli by toto fungovalo i ve Švýcarsku, tudíž bych nějaká ta města vidět musela. Navštívila bych tam novodobou zástavbu, ale samozřejmě i historické centrum. Z centra bych jmenovala Katedrálu Svatého Petra, bývalý biskupský palác, radnici, atd.. Ženeva by mne určitě bavila.

Bern


Co bych to byla za městofila, kdybych nenavštívila švýcarský hlavní město? Chtěla bych vidět jak středověké centrum Bernu, které patři do UNESCA, tak ale i novodobou tvář města. Toto město má dokonce i medvědí park, tam bych také určitě zašla. Přece jenom vidět nějaké ty medvědy, ty jsem měla jako malá hodně ráda. Bern má i svůj orloj, ten pražský jsem už několikrát viděla, jsem proto zdravě zvědavá, jak vypadá ten švýcarský.

Hory, příroda


Co by to bylo za návštěvu Švýcarska bez návštěvy jeho přírody a hor? Tyto dvě věci si určitě hned vybavíme, když se řekneš Švýcarsko. Nějaká túra po zdejší přírodě by proto v takovémto výletu chybět neměla.

Tak to by bylo ode mne na toto téma vše. Uvidíme, jak si povedu.

Vaše




6 komentářů:

  1. Chtěla bych se do Švýcarska někdy podívat, je to určitě nádherná Země.

    wwww.ftcfblog.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  2. Mňa najviac láka uricte Ženeva :)

    OdpovědětVymazat
  3. Švýcarsko je okouzlující, krásná příroda, hory, města...
    Doporučuji návštěvu hlavního města Bernu, Schilthornu, Bodamského jezera, zámku Chillon Château de Chillon a vyjet lodí na nějaké jezero.

    OdpovědětVymazat
  4. Tyjo, ani jsem netušila, jak je Švýcarsko hezké. Nikdy jsem tam nebyla a nikdy mě ani nenapadlo se o to zajímat.. Ale podle fotek krása. :)

    OdpovědětVymazat
  5. Krásné místa, taky bych se tam ráda podívala. V Ženevě musí být nádherně. :-)
    welcometomyworld

    OdpovědětVymazat
  6. Páni, krása střídá nádheru. :) Jinak přeju hodně štěstí v soutěži!

    blog Days of Daysy
    Agregátor blogů - zviditelni svůj blog

    OdpovědětVymazat

Děkuji za komentáře <3